Welkom bij obs Prins Alexander!

Rust, veiligheid, sport, natuur en techniek.

Obs Prins Alexander is een basisschool liggend in de wijk Ommoord. Ommoord maakt onderdeel uit van het Rotterdamse stadsdeel Prins Alexander. Het is een school voor openbaar regulier basisonderwijs, waar kinderen van 4 tot 12 jaar met elkaar samenleven en samen leren. Kenmerkend voor openbaar onderwijs is dat er niet wordt uitgegaan van één visie op de samenleving. Het is een onderwijsvorm zonder een bepaalde godsdienstige of anderszins levensbeschouwelijke richting als grondslag. Het beleid van de school is erop gericht vooroordelen te bestrijden en gelijke kansen te scheppen voor al onze leerlingen. Met als doel van onze leerlingen democratische Rotterdammers te maken. We geloven in de kracht van ons onderwijs en daarmee onze strategische rol in de samenleving. Goed taal- en rekenonderwijs en talentontwikkeling beschouwen wij als de succesfactoren in het bieden van gelijke kansen aan leerlingen. Daarnaast helpt ons onderwijs de leerling om zichzelf, de ander en de samenleving in Rotterdam te ontdekken.

Nieuwsgierig geworden? Graag nodigen we u uit voor een persoonlijke kennismaking, meer informatie hierover vindt u op onze website

Social Schools is ons digitale communicatieplatform voor al onze ouders/verzorgers en medewerkers.

Door op de link te klikken wordt u direct doorgestuurd naar Social Schools.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u graag een afspraak maken? Klik dan hier voor meer informatie.

Wilt u graag een verdere kennismaking? En wordt uw kind 4 jaar? Dan kunt u via deze link uw contactgegevens met ons delen en nodigen we u uit voor een informatie-bijeenkomst bij ons op school.

Scholen op de kaart geeft een compleet beeld van de scholen bij jou in de buurt. U kan hier eenvoudig scholen vinden en vergelijken. Meer informatie over onze school kunt u hier vinden.

Vensters+Icon_App+Mijn+Scholen+op+de+kaa
Anker 1