Obs Prins Alexander

Obs Prins Alexander is een reguliere basisschool waar elke leerling de mogelijkheid krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Wij streven als school naar een omgeving voor uw kind waar zij/hij gedurende de basisschoolperiode met plezier, leergierigheid en enthousiasme naar toe zal gaan en bij het verlaten van de school met plezier op zal terugkijken. Wij vinden het belangrijk dat wij als schoolgemeenschap respect hebben voor elkaar, kinderen voor kinderen, volwassenen voor kinderen, kinderen voor volwassenen en volwassenen voor elkaar. Ieder lid van onze schoolgemeenschap heeft het recht zich veilig en gewaardeerd te voelen.

Op obs Prins Alexander staat het primaire proces centraal. De kwaliteit van het onderwijs staat voorop en is de verbinding tussen alle gekozen activiteiten. We streven naar het beste onderwijs voor al onze leerlingen. We zien talenten en bieden naast het reguliere programma lessen aan die de mogelijkheid bieden tot talentontwikkeling. Onze schoolambities richten zich op het behalen van bovengemiddelde resultaten op het gebied van taal en rekenen in combinatie met een grote waardering van onze leerlingen op de veiligheidsbeleving en burgerschap.

Op obs Prins Alexander staan we voor kwalitatief goed onderwijs voor al onze leerlingen. Dat resulteert in kansen, het aanboren van talenten en zorgen dat ze sociaal, cognitief en creatief uitgedaagd worden; nu en in de toekomst.