Overige talenten

Sociale redzaamheid

Iedere leerling heeft recht op een veilige, respectvolle en uitdagende leer- en leefomgeving. In samenwerking met Voel Je Sterk werken we met de leerlingen aan hun gedrag. Met als doel op eigen initiatief hun gedrag te leren kanaliseren en positief bij te dragen aan de samenleving. Met als thema; Fouten maken mag, maar Voel Je Sterk genoeg om daarvan te leren. We volgen dit programma met de groepen 1 t/m 8.

Creatieve vakken

Creatieve vakken geven we op verschillende momenten aandacht in ons onderwijs. Dat kan het maken van een tekening zijn, knutselen in de klassen, het zingen van een lied, verzinnen van een dansje of het schrijven van een spannend verhaal. Het daagt de kinderen uit om op verschillende manieren creatief te denken. Door creatief te denken leren de kinderen in problemen mogelijkheden te zien.

Podium kunsten

Presenteren waar je goed in bent! Dat is niet alleen leuk, maar ook heel belangrijk om sterk in je schoenen te leren staan. Onze kinderen zijn vooral trots, omdat ze iets aan hun ouders mogen laten zien. Maar wij zijn vooral trots op het durven zijn wie je bent. Dit hopen we te bereiken met onze jaarlijkse podiumkunsten.

Engels

Op obs Prins Alexander geven we Engels in de groepen 1 t/m 8. We doen dit met de methode Groove me. Groove.me is de eerste complete lesmethode Engels waarbij popmuziek het startpunt is van de lessen. Muziek motiveert en enthousiasmeert kinderen! Met Groove.me leer je Engels spreken, schrijven, lezen, luisteren en zingen. In de lessen zitten verschillende vormen van differentiatie om optimaal aan te sluiten bij de niveauverschillen van leerlingen.

Verkeer

In samenwerking met de Gemeente Rotterdam bieden we de kinderen verkeersonderwijs aan. Dit doen we met het programma School op Seef. Dit programma helpt leerlingen van basisscholen zich veilig en verantwoord te gedragen in het verkeer. Bij de start van het schooljaar 2022-2023 werd op onze school zelfs de 'Schoolplein-challenge' afgetrapt door verkeersminister Mark Harbers. Alles in het kader van de jaarlijkse campagne 'Onze scholen zijn weer begonnen'. Klik op de foto om het nieuwsbericht te lezen dat op de site van VVN werd gepubliceerd.

Verkeersminister-Harbers-start-Schoolplein-Challenge.jpg